🔶 تفاوت کشهای مختلف Gradle برای پروژههای اندروید
🔹 یکی از مهمترین مشکلاتی که دولوپرهای اندروید رو اذیت میکنه، طول کشیدن زمان بیلد شدن پروژهها هست و همه هم به گریدل فحش میدن😃 البته در یه حد زیادی گریدل لیافتشو داره ولی خب گاهی این گریدل بیچاره هم تقصیر نداره، مثلا خود دولوپر اومده یه چیزی از اینترنت توی فایل Build.gradle کپی کرده که باعث میشه خیلی از تسکهای گریدل حتی با اینکه کدی تغییر نکرده، نیاز داشته باشن دوباره از اول اجرا بشن. یا اینکه از کانفیگهایی که گریدل گذاشته برای بالابردن سرعت بیلد استفاده نمیکنن.
🔹یه چیز دیگهای که توی سرعت بیلد خیلی تاثیر داره، کش کردن اطلاعاتی هست که توی مراحل مختلف بیلد ساخته میشن. اینجوری وقتی شرایط بیلد جوری باشه که بشه از همون اطلاعات قبلی استفاده کرد، دیگه یه سری از تسکها اجرا نمیشن و کلی توی سرعت تاثیر داره. چند روز پیش تصادفا با بلاگ یه آقایی به اسم Jason Atwood آشنا شدم. دو تا مقاله در رابطه با روشهای مختلف کش کردن اطلاعات توی گریدل نوشته که واقعا آدم ازشون لذت میبره😃 کلی اطلاعات مختلف یاد میگیرید از اینکه کلا گریدل چه مدل کش کردنهایی داره، کجا این کشهارو نگه میداره، چطوری میشه فهمید واقعا از کشهای مختلف دارید استفاده میکنید یا نه و کلی چیز دیگه.
🔹توی این دو تا مقاله، آقا Jason در مورد ۵ مدل سیستم کش کردن توی گریدل صحبت میکنه که اینا هستند: ▫️مورد اول Incremental build ▫️مورد دوم Gradle build cache ▫️مورد سوم Android build cache ▫️مورد چهارم Gradle daemon ▫️مورد پنجم Third party dependency caching