چک لیست ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که از اهمیت ویژهای دربازاریابی برخوردار است. روزانه بیش از ۱۸۰ میلیارد ایمیل، در سراسر جهان ارسال میشوند. تعداد بسیارکمی از این ایمیلها باز میشوند. تعداد بسیار کمتری بهصورت کامل خوانده میشوند و تعداد بسیار کمتری، درنهایت به «یک رفتار» یا «تغییر یک رفتار» در دریافتکننده منجر میشوند. تغییر رفتار میتواند ترک یک عادت نادرست، شکلگیری یک عادت درست، تغییر میزان اعتماد به یک برند، رها کردن استفاده از یک محصول، شروع به استفاده از یک محصول یا برند جدید یا هر تغییر رفتاری دیگری باشد. چک لیست ایمیل مارکتینگ از ابتدا به شما برای ایمیل مارکتینگ موفق کمک میکند: