🔹مشتریان پیش از آنکه به دنبال کسب اطلاعات باشند، به دنبال تصمیمگیری برای خرید خود هستند، بخصوص در جلسات فروش. باید به آنها اجازه داد که صحبت کنند و از نگرانیها و ترسهای پنهان و آشکار خود با ما گفتگو کنند. رمز موفقیت یک فروشنده در شناخت همین ترسهاست. به طور میانگین ۱۸% افراد دارای ترس از ارتفاع، ۱۹% دارای ترس از مرگ، ۲۰% دارای ترس از حشرات و جانوران و ۳۱% دارای ترس از جلوی جمع صحبت کردن میباشند. اما نکته قابلتوجه این است که ترس دیگری نیز وجود دارد که هیچ آماری از آن در دنیا بهدست نیامده است و این ترس همیشه در کنار افراد و در زندگی آنها وجود دارد، و آن ترس از تصمیمگیری است.
🔹علت اینکه افراد تصمیمهای خود را به تعقیب میاندازند، کمبود اطلاعاتی است که در مورد یک مسئلهدارند، زمانی که به اطلاعات کافی در مورد آن مسئله دست یافتند، ترس آنها کاهش مییابد و درنتیجه راحتتر میتوانند در مورد آن تصمیمگیری کنند.