🍏 راز طول عمر 🍏
آدرس:
razetooleomr

عنوان:
🍏 راز طول عمر 🍏

توضیحات:
If you have Telegram, you can contact @razetooleomr right away.

تعداد مطالب:
8068

تعداد اعضا:
22196

آخرین پیام های کانال razetooleomr - 🍏 راز طول عمر 🍏


چه کار کنیم در طول رژیم سوخت و ساز بدنمون زیاد بشه؟

🔹صبحانه بخورید.
🔸در طول روز 6 وعده غذایی (3 وعده اصلی و 3 میان وعده) داشته باشید.
🔹بیشتر از مواد طبیعی (سبزیجات، میوه) استفاده کنید.
🔸روزانه 20 دقیقه ورزش قدرتی انجام دهید.

@razetooleomr 🍏

1399/3/13 - 19:59
165

در روش بخارپز مواد غذایی، پروتئین خیلی کم منعقد میشود، بنابراین قابل هضم ترین شکل خود را دارد.

❗️سرخ کردن مواد غذایی در روغن: به علت حرارت دیدن چربیها امکان سرطان زا شدن بسیارست

@razetooleomr 🍏

1399/3/13 - 19:58
173

❗️غذاهای مفید برای چشم

🔹نوشیدن روزانه حدود 6 لیوان آب خنک نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت و نیم بعد از غذا
▫️البته خنک نه یخ و نه آبی که در آن یخ باشد.
▫️آب باید در یخچال خنک شود.
🔹استفاده از سبزیجات و میوه جات رنگی که دارای مواد بتاکاروتن هستند مثل هویج ، زردک، کدو حلوایی، گوجه‌فرنگی، خرمالو، انبه
🔹مهمترین توصیه برای محافظت از چشم، کارکرد مناسب معده و اجابت مزاج راحت است.
▫️آن دسته از کودکانی که عینکی می شوند اکثر آنها یبوست مزاج دارند.


@razetooleomr 🍏

1399/3/13 - 14:06
196

⚠️مضرات با عجله غذا خوردن

@razetooleomr 🍏

1399/3/13 - 14:05
206

🔻⁣تورم پا در چه زمانی از دوران بارداری رخ می‌دهد؟


🔹حرارت تابستان
🔹ایستادن طولانی مدت
🔹فعالیت طولانی
🔹رژیم غذایی کم پتاسیم
🔹مصرف زیاد کافئین
🔹مصرف زیاد سدیم

@razetooleomr 🍏

1399/3/13 - 14:04
167

بسیاری از مطالعات ثابت کرده‌ اند که فنجان قهوه ای که روزانه می نوشید می ‌تواند به کاهش وزن تان کمک کند. با توجه به محتوای کافئین، قهوه می‌ تواند با بهبود چربی سوزی و سوخت و ساز به کاهش وزن بدن کمک کند.

@razetooleomr 🍏

1399/3/13 - 11:00
169

چند راهکار ساده برای درمان خر و پف !😴

خروپف با افزایش سن، به دلیل باریک شدن حلق و کاهش خاصیت ارتجاعی عضله‌ اتفاق می‌افته. هرچند نمی‌شه جلوی بالا رفتن سن رو گرفت، اما با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی، میشه خروپف رو کم کرد

@razetooleomr 🍏

1399/3/13 - 10:02
208

📷بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در دوران شیوع کرونا

@razetooleomr 🍏

1399/3/13 - 10:00
206

قبل از غذا میوه بخوریم یا بعد از غذا ؟🤔

بعد از غذا دور میوه را خط بكش، اگر میوه پس از غذا خورده شود، با غذا مخلوط شده و زمان توقف آن در معده طولانی میشود و در نتیجه میوه فاسد میشود و باعث فساد غذا نیز میشود
@razetooleomr 🍏

1399/3/13 - 09:55
257

🔰روشهای طبیعی افزایش قد

1⃣رژیم غذایی 🍎🍊🌮🍟🍔 متعادل مصرف کنید.

- میزان زیادی پروتئین مصرف کنید ( گوشت، تخم مرغ، غلات). پروتئین ها مهیاکننده واحدهای ساختاری ضروری برای رشد بدن شما هستند. حداقل یکی از وعده های غذایی روزانه شما باید سرشار از پروتئین باشد.

_میزان بالایی کلسیم مصرف کنید. کلسیم موجود در سبزیجات سبزرنگ پر برگ مثل اسفناج و کلم پیچ و در لبنیات (ماست و شیر)، به سلامت استخوان کمک می کند.

- به میزان کافی روی دریافت کنید، مطالعات، اگر چه تا کنون بدون نتیجه بوده اند، به ارتباط محتمل بین کمبود روی و توقف رشد در پسرها اشاره دارد. از منابع غذایی غنی از روی می توان صدف دریایی، جوانه گندم، کدو تنبل و تخمه کدو ، گوشت بره، بادام زمینی و خرچنگ را نام برد.

- به حد کافی ویتامین D دریافت کنید. ویتامین D رشد عضلات و استخوان را در کودکان ارتقا می دهد و نشان داده شده است که کمبود آن باعث چاقی در دختران نوجوان می شود. ویتامین D در ماهی، یونجه یا قارچ یافت می شود.

-طبق یک برنامه منظم غذا بخورید. شما باید سه وعده در روز غذا بخورید با میان وعده های کوچک مابین صبحانه و ناهار و ناهار و شام. سعی کنید این برنامه منظم را تقریبا هر روزرعایت کنید
@razetooleomr 🍏

1399/3/12 - 16:00
101

جعفری سه برابر پرتقال ویتامین ث و 2 برابر اسفناج آهن دارد به همین دلیل مانع ریزش مو می شود. جعفری آهن بدن را تامین می کند و برای زنان واجب است.

@razetooleomr 🍏

1399/3/12 - 15:04
91

کالری برنج و شرایط نگهداری آن☝🏻☝🏻☝🏻

@razetooleomr 🍏

1399/3/12 - 15:03
80

-ترمیم موهای آسیب دیده 🤔

👈🏻 به موها بطور کامل روغن نارگیل بزنید و بعد از نیم ساعت بشویید
( یکبار بار در هفته )
👈🏻پروتئین لازم برای تغذیه موی آسیب دیده فراهم و موها نرم و درخشان میشه !

@razetooleomr 🍏

1399/3/12 - 14:02
1

💢 تغذیه ویژه افرادی که میخواهند چاق شوند

غذاهای مفید برای افزایش وزن:
در صورتی که BMI (شاخص توده بدنی) شما کمتر از 18/5 است، شما به کم‌ وزنی دچار هستید. در این صورت شما روزانه به کالری بیشتری نیاز خواهید داشت تا به وزن مطلوب برسید. برای افزایش وزن، نباید کالری مورد نیاز را از هله هوله‌ها و غذاهای با ارزش غذایی کم به دست آورد، بلکه باید از مواد غذایی سالم، مغذی و پرکالری استفاده نمود.

روغن‌های سالم:
افزودن مقدار بیشتری روغن به غذا، یک راه آسان برای افزایش کالری دریافتی است، اما باید از روغن‌های سالم استفاده نمایید. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب تک‌غیراشباع سالم می‌باشد. روغن کانولا نیز حاوی اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع است. شما می‌توانید با افزودن روغن زیتون خالص به پاستا، نان یا سبزیجات، ضمن افزودن طعم، کالری دریافتی خود را نیز افزایش دهید.

نان‌ها:
انواع نان منابع خوبی از کربوهیدرات می‌باشند که می‌توانند برای تأمین انرژی مورد استفاده قرار گیرند. یک برش نان حدود ۷۰ کیلوکالری انرژی دارد. شما می‌توانید برای دریافت کالری بیشتر، پنیر خامه‌ای به آن بیفزایید.

مغزها و دانه‌ها:
مغزها و دانه‌ها سرشار از اسیدهای چرب چندغیراشباع هستند که می‌توانند مقدار کالری رژیم را افزایش دهند. بادام، گردو، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، تخم کتان و تخمه کدو از این دسته‌ اند که طعم و کالری غذاها را افزایش می‌دهند.

افزایش تعداد وعده‌ها:
شما می‌توانید برای افزایش کالری دریافتی خود، تعداد وعده‌های غذایی (را با اضافه نمودن تعداد میان‌وعده‌ها) و میزان غذا در هر وعده را افزایش دهید. در صورتی که وعده‌های غذایی حجیم باعث ناراحتی شما می‌شوند، حجم غذا را در هر وعده کاهش دهید، اما به دفعات خوردن بیفزایید. برای این کار، میان وعده‌های سالمی در طول روز به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

آووکادو:
آووکادو سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباعی بعلاوه ویتامین K، پتاسیم و فیبر است. یک آووکادو بیش از ۲۰۰ کیلوکالری انرژی دارد. شما می‌توانید آووکادو خردشده را به غذاها و ساندویچ‌های خود بیفزایید تا کالری دریافتی را افزایش دهید.

گرانولا:
شما می‌توانید با مخلوط کردن غلات صبحانه خشک، مغزها، دانه‌ها و میوه‌های خشک، یک میان‌وعده پرکالری برای خود تهیه نمایید. این گرانولا را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. مقداری از آن را در وعده صبحانه میل نمایید و مقداری را همراه خود داشته باشید تا طی روز بعنوان میان‌وعده بخورید.

پاستا:
پاستا یکی دیگر از منابع پرانرژی کربوهیدرات است که می‌تواند در رژیم‌های افزایش وزن مورد استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید روی پاستا، سس گوجه‌ فرنگی بریزید که سرشار از لیکوپن می‌باشد. سپس روی آن پنیر بریزید تا کالری و کلسیم بیشتری دریافت نمایید.
@razetooeomr 🍏

1399/3/12 - 13:01
73

🔴عوارض کاهش وزن سریع

🌾ریزش موها
🌾چروک و شلی پوست
🌾ضعف اعصاب
🌾افت فشار خون
🌾ضعف و بی‌حالی
🌾پوسیدگی دندان‌ها
🌾بروز سنگ کیسه صفرا
🌾ورم و زخم معده
🌾یبوست

@razetooleomr 🍏

1399/3/12 - 12:03
290

كالرى سويا و فوايد آن👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻

@razetooleomr 🍏

1399/3/12 - 11:04
4

افرادی که صبح ها دیر از خواب بیدار میشوند، بیشتر دچار ریزش مو میگردند !👩

▫️این افراد یا صبحانه نمیخورند یا بسیار دیر صبحانه میخورند که هردو موجب کمبود ویتامین و ریزش مو میشود

+ نخوردن صبحانه می تواند باعث بروز عوارضی مانند دیابت و بیماری خطرناک دیگری شود پس تا می توانید مواد مغذی در صبحانه تان بگنجانید
@razetooleomr 🍏

1399/3/12 - 11:02
34

اینفوگرافی رستوران رفتن در شرایط کرونا

@razetooleomr 🍏

1399/3/12 - 10:03
272

از شر رفلاکس راحت شوید...

کسانی که دچار رفلاکس هستند، اگر به پهلوی چپ بخوابند، کمتر به این مشکل دچار می شوند!

مری و معده تحت یک زاویه ای بهم وصل هستند، وقتی به پهلوی راست بخوابید، سطح معده بالاتر از مری قرار می گیرد، در نتیجه غذا و اسید به مری بر می گردد.

@razetooleomr 🍏

1399/3/12 - 10:00
1

7آنتی هیستامین طبیعی برای کاهش آلرژی ها:

🔴چای سبز
⚪️چای ریبوس
🔴سرکه سیب
⚪️ماست طبیعی
🔴دم کرده یونجه
⚪️جوشانده گزنه
🔴جوشانده جینکوبیلوبا

@razetooleomr 🍏

1399/3/11 - 15:41
338

logo-samandehi